Utolsó kommentek

Címkék

Másolásvédelem meg a gutaütés

2010.09.21. 19:28 | Kapitány2 | Szólj hozzá!

Címkék: dühöngés másolásvédelem

Tegnap a Tescoban járva megláttam, hogy régi kedvencem, a SpellForce 2 Dragon Storm kiegészítője leárazva kapható. Rövid gondolkodás után meg is vettem szépen a programot. Rólam tudni kell azt, hogy évek óta mindig megveszem az általam jónak ítélt játékokat, sosem szoktam letöltögetni vagy másolni. Ez a hobbi nem is kerül olyan nagyon sokba, hiszen egy-egy játék teljes végigvitele nekem hosszabb időbe telik, ugyanis többnyire csak hétvégén van időm játszani, így ritkán veszek új játékot. Hétközben ritkán kezdek neki valamilyen játéknak, ui. a napi 10-12 óra gép előtt végzett munka eléggé lefáraszt. Tegnap kivételt tettem, és miután hazaértem a boltból, el is kezdtem telepíteni jogtiszta Windows 7 Professional oprendszeremre a progit. A Dragon Storm egyébként nem valami régi, egzotikus játék, a hátsó borítón ugyanis 2007 szerepel dátumként. Ilyen esetben ugye azt várná az ember, hogy nem lesznek problémák a telepítéssel. Hát nekem voltak.

A telepítő először a Shadow Wars-t kereste a winyón. Ez könnyen megoldható volt, elővettem a szintén eredeti DVD-t, és feltelepítettem a progit. Megpróbáltam elindítani, de sajnos nem ment. Némi guglizás után ugyan találtam valamilyen registry-buherálós trükköt egy fórumon, ami az egyik embernek működött, a másiknak nem, de ezt nem próbáltam ki, hiszen a Dragon Stormmal szerettem volna játszani.

Ezután feltelepítettem a Dragon Stormot. Az install szépen végig is ment, de a játék csak nem akart működni. Ekkor újabb guglizás következett, és egy másik fórumban olvasottak alapján kiderült, hogy a másolásvédelmet kell frissíteni. Ezt is megcsináltam, és ezután végre elindult a játék.

A történet végülis happy enddel zárult, de akkor is felvetődött bennem, hogy engem, a becsületes vásárlót, aki a boltban megvette és kifizette a programot, miért kell olyan másolásvédelemmel szívatni, ami néhány évvel a játék kiadása után már nem működik az újabb rendszereken??? Kb. háromnegyed órám ment rá arra, hogy kiderítsem, hogy hogyan lehet egyáltán működésre bírni a jogtiszta programot! Kitől véd a másolásvédelem? A crackerek nem sokkal a játék megjelenése után úgyis feltörik a védelmet, nem kell hozzá sok idő. Ha valaki le akarja tölteni az illegális játékot, úgyis le fogja. Nekem, a jogtiszta szoftverek vásárlójának meg marad a bosszankodás meg az hibásan működő védelmekkel való szórakozás.

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr422313227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása