Utolsó kommentek

Címkék

GDF 2009 beszámoló

2009.05.01. 11:49 | Kapitány2 | Szólj hozzá!

Címkék: fórum beszámoló találkozó gdf

2009.04.30-án tartották Budapesten a Game Developers Forumot, vagy más néven a GDF 2009-et, amely sorrendben már a harmadik ilyen rendezvény volt. Az előző két GDF-en is ott voltam, így hát ahogy megláttam a hirdetést a JF.hu-n, rögtön meg is rendeltem az olcsóbbik fajta jegyet, amely a nagyközönségnek szóló, látványosabb előadások megtekintésére jogosított (a szakmaibb jellegű workshop-programokra nem).

 

Aztán a vasutasok egyszer csak bejelentették, hogy harmincadikán sztrájkolni fognak. Ez a hír engem a gutaütés szélére sodort, de szerencsére végül elhalasztották a munkabeszüntetést, így az utolsó akadály is elhárult az utazás elől. Reggel 3:50-kor felébredtem, kisétáltam a szentesi vasútállomásra, majd felültem a reggel 5:29-kor induló vonatpótló autóbuszra, Kunszentmártonon átszálltam, majd meg sem álltam Pestig. A helyszínül szolgáló Aréna plázát is gyorsan megtaláltam, a plázán belül pedig visszalépés nélkül, elsőre sikerült rálelni a moziteremre is, amelyben az előadásokat tartották.

 

Az első benyomásom az volt, hogy az előző évek telt házas rendezvényeihez képest kevesebben vagyunk, bár lehet, hogy ez csak érzéki csalódás volt. A műsorvezető elmondta, hogy nem is volt biztos, hogy meg tudják rendezni a 2009-es GDF-et, de végül mégis csak összejött valahogy. Aztán elkezdődtek az előadások.

 

Először az 1C Companytól érkezett Anatolij Subbotin tartott egy főleg játékbemutatókból álló előadást, Anna Sheglova is szerepelt a műsorfüzetben, de őt sajnos nem láttuk. A videók nagyon tetszettek, (meg a cirill betűs Windows is :-), de a látványon kívül nem sok használható infót kaptunk. Azt viszont leszűrtem a bemutatóból, hogy a King's Bounty-t érdemes lesz kipróbálni.

 

Aztán a Digital Reality egyik programozója, Vasvári Balázs beszélt a többplatformos tervezéssel kapcsolatos problémákról. Meglepett, hogy a előadás főleg a multithreadingra helyezte a hangsúlyt, de ettől függetlenül érdekes volt. A könyvet, amit az előadó ajánlott, sajnos nem sikerült megtalálnom, lehet, hogy ő adott meg rossz címet, vagy én írtam le rosszul :-)

 

Ezután az Autodesk 3ds Max-ról szóló angol nyelvű előadás következett. Ebből nem sok emlékem maradt, ami nem az előadó hibája volt. Egyrészt nem értek a modellezéshez, másrészt pedig megbosszulta magát a korai kelés, így a sötét moziteremben elsősorban azért küzdöttem, hogy ne aludjak el.

 

Az ebédszünetben szereztem egy régebbi GameStart, ki volt téve az asztalra ingyen elvihető formában, amire a nézőközönség gyorsan rá is vetette magát.

 

A szünet után egy lengyel multiplayer tervező, Kacper Szymczak tartott előadást, először lengyelül(?) kezdte, majd átváltott angolra :-) A központi téma a Call of Juarez, Bound of blood multiplayer módja volt. A westernfilmek kedvelőinek biztosan tetszeni fog a játék. Én is szeretem a jó westernt, így feljegyeztem a programot a jövőben kipróbálandók közé.

 

Időrendben nem biztos, hogy ekkor (ui. a műsorfüzetben nem szerepelt az előadás, és az emlékeim már homályosak), de volt egy előadás arról, hogy hogyan kellene XBOX 360-ra fejleszteni. Biztos érdekes lett volna, de a demók nem indultak el, és az XBOX sem működött. Annyi üzenet átjött azért, hogy hobbifejlesztőknek érdemes foglalkozni az XNA-val windowsos fejlesztésekhez. XBOX-om sajnos nincs, de ha lenne, akkor is pénzes kérdés lenne rá a fejlesztés.

 

A következő előadó, Grőb Attila a 3D Brigade-tól jött, és a modellezésről tartott egy nagyon jól összeszedett, érdekes és látványos előadást. Elsősorban az Overlord 2-höz készített modellekről beszélt. Ennyire elborult fantasy-világot már rég láttam, goblinok, bugyuta elfek, értelmet nem tükröző járókelők :-) Ezt a programot is ki fogom próbálni :-)

 

A Crytektől az előző két alkalomtól eltérően most két magyar fejlesztő érkezett, Virág János és Polgár Denisz. Ők a Crysis Warhead fejlesztéséről meséltek, az előadást pedig látványos videókkal illusztrálták. Viszonylag kevés hasznos infó hangzott el, de a látvány magáért beszélt. A Crysis első részét már végigjátszottam, ha végzek a Half Life 2-vel, akkor be fogom szerezni a Warhead-et is.

 

Az utolsó előadást a Neocore Games rendszerfejlesztője, Gábor Ábel tartotta. Ekkora már alig maradt valaki a teremben. Sajnálhatták, mert a nap szerintem legjobb előadását hagyták ki. Arról volt szó, hogy egy stratégiai játék fejlesztése során milyen problémák merülnek fel a csapatok mozgatásával kapcsolatban, és hogyan lehet ezeket (akár némi csalással) megoldani.

 

Ezután elindultam haza. A metrón valaki megpróbált lopni a táskámból. Nem vettem észre azonnal, csak később láttam meg, hogy el vannak húzva a táska cipzárjai. Úgy látszik, nem sikerült neki a művelet, mert ahol kotorászott, ott csak használt BKV-jegyek meg félig megevett sütemények voltak, nem is beszélve a majdnem üres ásványvizes üvegről. Aztán a Blaha Lujza térről elballagtam a Nyugatiig, felszálltam a vonatra, majd fél tizenegy körül már itthon is voltam.

 

Összességében tetszett az idei GDF, bár voltak olyan előadások, amelyek lehettek volna részletesebbek is. Az is igaz persze, hogy a grafikusnak egy Hello world program megírása is túl szakmai lehet, kb. úgy, mint nekem a modellezésről szóló bemutató. Azt viszont sajnáltam, hogy idén nem lehetett GDF-pólót venni (vagy csak jól elrejtették). Végezetül pedig remélem, hogy jövőre is megrendezik majd a GDF-et, ha nem jön közbe semmi probléma, akkor azon is ott leszek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr811097126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása