Utolsó kommentek

Címkék

Retró számítógépkiállítás Szegeden 5.

2014.06.02. 18:58 | Kapitány2 | Szólj hozzá!

Címkék: retró beszámoló szeged kiállítás rendezvény találkozó

2014-ben is voltunk a szegedi retrókiállításon, ami még május 17-18-án került megrendezésre, de csak most jutottam el oda, hogy leírjam a szokásos éves beszámolót :-)

Ebben az évben nem szombaton, hanem vasárnap jelentünk meg Szegeden, ugyanis az első napon vizsgáztam a GAMF-on, így az a nap foglalt volt. A szokásos csapat (Elmerik, Tegze és én) most kiegészült Tegze lányával, Noémivel. Reggel 9 körül indultunk Szentesről, majd miután megérkeztünk Szegedre – az évek alatt kialakult protokollnak megfelelően – elmentünk a helyi Mekibe, hogy együnk egy kis junk foodot.

A reggeli után az Agóra felé vettük az irányt. Az Agóra – mint már tavaly is említettem – egy nem épp retró hangulatú épület, ettől függetlenül olyan dolgok vannak benne, amiért egy retró- és/vagy technikarajongó ember hosszú órákat tud itt eltölteni. Most itt egy egyet fizet, hármat kap akciónak lehettünk az alanyai, ugyanis a belépőjegy áráért megnézhettük az ADSR-féle retrógépgyűjteményt, a fix telepítésű informatikatörténeti kiállítást és a fizikai látványlabort.

Először ADSR-t kerestük meg, beszéltünk vele egy pár szót, majd végignéztük az egyre bővülő gyűjteményt. Azután Noémivel retrófotó puzzle-t raktunk ki egy érintőképernyős gépen. Ez nagyon tetszett, a szervezők minden évben elő tudnak olyan dolgokkal állni, amivel még nem találkoztam :-)

retro2014_1.jpg

Aztán Warcraftoztam is egyet :-)

retro2014_2.jpg

A játék után átmentünk, hogy megnézzük a fizikai látványlabort, itt fénytani kísérleteket láthattunk. A labor után pedig az informatikatörténeti kiállítást jártuk végig. Én kétszer is végigmentem, mert az első tárlatvezetés után Bohus tanár úr még vállalt egy rövid, pörgős előadást, ami persze nem lett rövid, de megérte meghallgatni. Érdekes élmény volt látni a fiatal (én 12-15 évesnek tippeltem őket) korosztályt, akik nem tudtak mit kezdeni a tárcsázós telefonnal; úgy tűnik, hogy ők már csak az érintőképernyővel boldogulnak. Az előadások között pedig forró csokival próbáltuk magunkat egy kicsit feldobni.

Itt pedig a bizonyíték, hogy tényleg ott voltam :-)

retro2014_3.jpg

Összességében szokás szerint jó élmény volt a kiállítás, nagyon jól esik évente legalább egyszer elmenni egy olyan rendezvényre, ahol a hétköznapok agypusztító nyűgjei után felhőtlenül kikapcsolódhat és hasonló érdeklődésű emberekkel találkozhat a dolgozó (igazság szerint mi már januárban erre szoktunk készülni). Remélem, hogy lesz majd 2015-ben is :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr716260338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása