Utolsó kommentek

Címkék

Mobil eszközök meg az időhiány

2010.09.17. 18:19 | Kapitány2 | Szólj hozzá!

Címkék: mobil motorola symbol

Ez a mai bejegyzés nem igazán játékfejlesztésről szól, de azért köze van a programfejlesztéshez, meg ahhoz, hogy mit is csináltam az utóbbi hetekben, és (idő híján) miért nem írtam ide új bejegyzéseket. Az elmúlt időszakban egy Motorola (vagy Symbol) MT2090 típusú mobil adatgyűjtőt programoztam. Ez a kütyü Magyarországon elég újnak számít, szívtam is vele eleget, mire rájöttem, hogy tud rendesen kommunikálni rádiós hálózaton keresztül. A megoldás végül elég egyszerű volt, csak sok időm ment el vele, ugyanis nem igazán értek a switchek paraméterezéséhez.

Így néz ki az adatgyűjtő. A képen nem látszik, de a gép orrán van egy vonalkódok olvasására használható lézer, ami azért fontos, mert a mi esetünkben a vonalkódos adatgyűjtés volt a cél.

A felhasználó felület programozását egy MCL Designer nevű fejlesztőeszközzel végeztem, az alkalmazás logikája pedig Oracle PL/SQL-ben készült. Az MCL használata során jó hasznát vettem a huszonéve megszerzett BASIC programozási tudásomnak. Nem mintha az MCL hasonlítana a BASIC-re, viszont ugyanúgy ide-oda kell benne ugrálni (GOTO rulez), végül pedig a program egy tál spagettire kezd el emlékeztetni. Ezért is készült a lényegi program PL/SQL-ben, ami jóval emberközelibb, mint az MCL. Elvileg játékot is lehet készíteni ezen a nyelven (pl. számkitalálót), de nem ez a fő profilja :-)

A lényeg az, hogy a program működik, most pedig megpróbálom végre rendesen kialudni magam :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr412303857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása