Fóti Marcell blogján találtam az alábbi bejegyzést, melyet teljes terjedelmében az alábbi linken olvashattok:
Ki gondolná, hogy a nappalit vérző-hörgő zombikkal megtöltő xbox másra is alkalmas, mint gyermekeink agysejtjeinek (alkoholmentes!) pusztítására? Pedig ez igaz. A tudomány álláspontját megcáfolva a NetAcademia felfedezte, hogy az xboxra igenis lehet játékot készíteni, sőt, az eljárás nemhogy nem bonyolult, de egyenesen élvezetes, így az ifjúság olyan eszközök felhasználására vehető rá, amit egyébként zsigerből elutasítanak: Visual Studio, .net Framework, objektumorientált programozás, C# és hasonlók.
Ez gyökeres fordulat az xbox háza táján, mert kiderült, hogy az agysejtek fejlesztésére, megtornáztatására is alkalmas ugyanaz a készülék, amit általában csak ön- és zombipusztításra használnak tinédzsereink. Ez a figyelemre méltó tudományos tény kísérletileg igazolható a NetAcademia Oktatóközpont által szervezett első, xbox fejlesztési tanfolyamon, ahol öreg és fiatal egyaránt, sőt együtt állhat neki játékosnak tűnő, holott valójában informatikai problémák megoldásának.
A tanfolyamhoz kapcsolódóan egy versenyt is hirdettek, amely egy fapados felületű Pong játék felturbózásáról szól:
Hogy mennyire könnyű, vagy éppen nehéz az xbox programozása, azt még a tanfolyam előtt bárki felmérheti speciális, direkt erre a célra készített “tesztpályánkon”. Oktatónk, Tocsi elkészített egy igazán fapados játékot, a Pong nevű “tévéfocit”, amelyet fel kellene egy kicsit turbózni, hogy megfeleljen a XXI. század követelményeinek. A feladat során ki lehet próbálni mind a grafika kezelését (lecserélését), mint a programozási szerkezetek átírkálást. Akinek ez megy (és már miért ne menne?), annak a saját játék elkészítése sem okoz majd gondot a tanfolyam során.
Mit mondjak, érdekesnek hangzik :-) Ha lesz egy kis időm foglalkozni a témával, talán én is benevezek :-)
Utolsó kommentek