Game Development Blog - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://gdev.blog.hu/2010/05/09/regi_ujsagok_forraskod/full_commentlist/1#c40015274
Válasz erre: Régi újságok - Forráskód
2021-03-20T20:11:54+01:00
2021-03-20T20:11:54+01:00
geeraa
http://blog.hu/user/549572
InTheGajd: ha még nem tetted meg keresd meg a <a rel="nofollow" href="http://www.retroujsag.com">www.retroujsag.com</a> oldalon. :)
https://gdev.blog.hu/2010/05/09/regi_ujsagok_forraskod/full_commentlist/1#c37776048
Válasz erre: Régi újságok - Forráskód
2019-10-25T19:46:55+02:00
2019-10-25T19:46:55+02:00
InTheGajd
http://blog.hu/user/264478
Hali!<br /><br />
Megvannak az újságok? Ha igen be tudod szkennelni? Lemezmelléklet is esetleg? .:-)
https://gdev.blog.hu/2010/02/23/grand_prix_circuit/full_commentlist/1#c27437048
Válasz erre: Grand Prix Circuit
2015-06-28T23:08:12+02:00
2015-06-28T23:08:12+02:00
Powerslave
http://blog.hu/user/272291
Zombit élesztgetve hozzáköpném, hogy az NFS egy hulladék - emlékeim szerint 5 évvel ezelőtt is az volt már -, a GPC-vel meg néha még ma is szívesen elökörködöm.<br /><br />
Tássék pahansolni: <a rel="nofollow" href="http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/grand-prix-circuit.php">www.bestoldgames.net/eng/old-games/grand-prix-circuit.php</a>
https://gdev.blog.hu/2012/03/18/mass_effect_3_siramok_az_omega/full_commentlist/1#c20378587
Válasz erre: Mass Effect 3 sirámok – az ómega
2013-08-10T15:21:59+02:00
2013-08-10T15:21:59+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
én már 15 évesen megszereztem azt a képességet hogy rossz történetekről már az elején meg tudom állapítani hogy rosszak<br /><br />
a mass effekt egy barátok közt űrhajókkal...
https://gdev.blog.hu/2013/08/03/writing_basic_adventure_programs/full_commentlist/1#c20375473
Válasz erre: Writing BASIC Adventure Programs
2013-08-09T20:45:44+02:00
2013-08-09T20:45:44+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Erre nem is gondoltam :-)
https://gdev.blog.hu/2013/08/03/writing_basic_adventure_programs/full_commentlist/1#c20375466
Válasz erre: Writing BASIC Adventure Programs
2013-08-09T20:43:25+02:00
2013-08-09T20:43:25+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
talán az orka (gyilkos bálna) miatt gondolta :)
https://gdev.blog.hu/2013/08/03/writing_basic_adventure_programs/full_commentlist/1#c20338490
Válasz erre: Writing BASIC Adventure Programs
2013-08-03T22:01:50+02:00
2013-08-03T22:01:50+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
A Rosetta Interactive Fiction blogon is írtak a könyvről:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://rosetta.blog.hu/2013/03/14/szornyek_az_utvesztoben">rosetta.blog.hu/2013/03/14/szornyek_az_utvesztoben</a>
https://gdev.blog.hu/2013/05/28/retro_szamitogepkiallitas_szegeden/full_commentlist/1#c19915070
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás Szegeden 4.
2013-05-29T08:07:40+02:00
2013-05-29T08:07:40+02:00
Adsr
http://blog.hu/user/758689
Köszi az írást!
https://gdev.blog.hu/2013/04/18/4_szegedi_retro_szamitogep_video-_es_quartzjatek_kiallitas/full_commentlist/1#c19576460
Válasz erre: 4. Szegedi retro számítógép, video- és quartzjáték kiállítás
2013-04-22T13:33:20+02:00
2013-04-22T13:33:20+02:00
adsr
http://blog.hu/user/619107
Köszi!
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c19570163
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2013-04-21T12:15:47+02:00
2013-04-21T12:15:47+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Megtaláltam az egyik program végigjátszását (angolul):<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://gamingafter40.blogspot.hu/2012/03/adventure-of-week-basements-and.html">gamingafter40.blogspot.hu/2012/03/adventure-of-week-basements-and.html</a>
https://gdev.blog.hu/2010/08/26/regi_ujsagok_pc_mikrovilag/full_commentlist/1#c18631809
Válasz erre: Régi újságok - PC Mikrovilág
2012-12-24T20:32:42+01:00
2012-12-24T20:32:42+01:00
Metz
http://blog.hu/user/181497
<a href="http://gdev.blog.hu/2010/08/26/regi_ujsagok_pc_mikrovilag?fullcommentlist=1#c11537604" class="reply_nick_426487" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11537604 );">@bad_dog</a>: "primitív bombázórepülős" azt en be is potyogtem anno es at is irogattam kicsit... :D
https://gdev.blog.hu/2012/05/13/retro_szamitogepkiallitas_szegeden_3/full_commentlist/1#c17669782
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás Szegeden 3.
2012-08-30T20:05:50+02:00
2012-08-30T20:05:50+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Találtam egy beszámolót a kiállításról:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://pctoc64.blog.hu/2012/05/14/iii_retro_szamitogep_kiallitas_szeged_2012">pctoc64.blog.hu/2012/05/14/iii_retro_szamitogep_kiallitas_szeged_2012</a>
https://gdev.blog.hu/2012/07/03/microsoft_te_csodas/full_commentlist/1#c17378406
Válasz erre: Microsoft, te csodás!
2012-07-23T13:22:00+02:00
2012-07-23T13:22:00+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Végül csak sikerült megvennem a DOOM II-t... Ez nem a MS jóvoltából történt, hanem (a JF.hu-n kapott tanács alapján) vettem pár MS-pontot a szép új dombornyomott kártyámmal:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://cardscodes.com/Microsoft_Points_EuropeUK-k44-0-3-default.html">cardscodes.com/Microsoft_Points_EuropeUK-k44-0-3-default.html</a>
https://gdev.blog.hu/2010/09/04/regi_ujsagok_amiga_guru/full_commentlist/1#c16966269
Válasz erre: Régi újságok – Amiga Guru
2012-06-11T17:39:19+02:00
2012-06-11T17:39:19+02:00
gulasoft
http://blog.hu/user/194455
Ha amiga infó, kell, akkor tele-work.hu.<br />
Újságok, doksik, minden amit össze tudtam szedni, az ment a scannerbe.
https://gdev.blog.hu/2012/05/13/retro_szamitogepkiallitas_szegeden_3/full_commentlist/1#c16626105
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás Szegeden 3.
2012-05-13T13:24:13+02:00
2012-05-13T13:24:13+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Ez nem a reklám helye, csak megjegyzem, hogy a rajtam látható Invaders pólót a <a rel="nofollow" href="http://retrocomputers.hu/">retrocomputers.hu/</a> címen lehet beszerezni.
https://gdev.blog.hu/2010/09/04/regi_ujsagok_amiga_guru/full_commentlist/1#c16614392
Válasz erre: Régi újságok – Amiga Guru
2012-05-11T16:27:54+02:00
2012-05-11T16:27:54+02:00
geeraa
http://blog.hu/user/549572
Ha már régi újság akkor ajánlom ezt az oldalt:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://retroujsag.atw.hu">retroujsag.atw.hu</a><br /><br />
Aki tud segíthet gyűjteni. Jó lenne minél többet összeszedni :)
https://gdev.blog.hu/2012/03/31/peg_solitaire_silverlightban/full_commentlist/1#c16298485
Válasz erre: Peg Solitaire Silverlightban
2012-04-05T21:06:14+02:00
2012-04-05T21:06:14+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Örülök, hogy tetszett :-) Valamikor 15 éve én is megírtam már ezt a játékot DOS alá, C-ben :-) Valahol még meg is van a program, lehet, hogy majd megkeresem.
https://gdev.blog.hu/2012/03/31/peg_solitaire_silverlightban/full_commentlist/1#c16290232
Válasz erre: Peg Solitaire Silverlightban
2012-04-04T22:03:38+02:00
2012-04-04T22:03:38+02:00
_fpeti_
http://blog.hu/user/152217
Ilyet én i csináltam, tán c64-re..állat.
https://gdev.blog.hu/2012/03/18/mass_effect_3_siramok_az_omega/full_commentlist/1#c16126536
Válasz erre: Mass Effect 3 sirámok – az ómega
2012-03-18T22:56:00+01:00
2012-03-18T22:56:00+01:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
A ME3 végkifejletével kapcsolatban valami olyasmi érzésem volt, mintha mondjuk a Gyűrűk Ura végén a következő történt volna:<br /><br />
Frodó megérkezik a vulkánhoz. Ekkor megjelenik Szauron (mert épp nincs jobb dolga), és közli Frodóval:<br /><br />
- Látom, te ügyes hobbit vagy, mert ugye idáig még egy hobbit sem jutott el. Ezért ajánlok neked három lehetőséget:<br /><br />
1. Átveheted az egész kóceráj vezetését, én úgyis unom már ezeket a buta orkokat. Igaz, ekkor élőholttá változol.<br /><br />
2. Itt egy detonátor, ha megnyomod, felrobban egész Mordor, veled együtt. Egy probléma van vele, mégpedig az, hogy viszi magával egész Középföldét.<br /><br />
3. Hozzunk létre közösen hobbit-ork meg elf-troll hibrideket, és az mindenkinek jó lesz, meg kitör a világbéke.<br /><br />
- No, mit választasz? - kérdi Szauron.<br /><br />
Ekkor Frodó, a teljes trilógia-beli pályafutásától, tetteitől és döntéseitől függetlenül kiválasztaná valamelyik idióta lehetőséget.<br /><br />
Nos, ilyen érzésem volt a ME3 befejezésekor.
https://gdev.blog.hu/2012/02/01/tic-tac-toe_silverlightban/full_commentlist/1#c15779184
Válasz erre: Tic-Tac-Toe Silverlightban
2012-02-10T02:12:43+01:00
2012-02-10T02:12:43+01:00
Gerilgfx
http://blog.hu/user/606058
nos.<br /><br />
én úgy látom, hogy nem szabad semmiféle platformra vagy környezetre specifikálódni. különösen nem olyasmire, amihez köze van a microsoftnak: lásd xna, amit szintén dobnak a kukába hamarosan valószínűleg (bár linkeltek már olyan hírt is, amely szerint mégis megmarad), aztán itt van a sylverlight, amiről már ránézésre lehetett látni, hogy katasztrófális lesz. <br /><br />
természetesen ez vonatkozik az androidra is.<br /><br />
én azon az állásponton vagyok, hogy kell egy olyan programozási nyelv, ami ultimate, és mindenre jó - lásd, c/c++ - és ebben kell olyan, portolható kódot írni, ami teljesen crossplatform, és nem platformspecifikus. aztán ehhez, egy alsóbb, cserélhető layer segítségével kell hozzáadni a platformspecifikus részeket, hogy később a munkád gyakorlatilag 3 nap alatt BÁRMIRE portolhasd, különösebb megerőltetés nélkül.<br /><br />
kezdetben sajnos nem teljesen követtem én sem ezt az elvet, így aztán azok a projektek, amelyekben elkövettem ezt a hibát, csak félkarú óriások.<br /><br />
én most a html5el kacérkodom. <br />
találtam c to html5 compilert is, már csak ki kell találni, mit portoljak rá :D
https://gdev.blog.hu/2012/02/01/tic-tac-toe_silverlightban/full_commentlist/1#c15775714
Válasz erre: Tic-Tac-Toe Silverlightban
2012-02-09T19:44:35+01:00
2012-02-09T19:44:35+01:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Sajnos ebben igazad van, a SL nem lett egy kimondott sikertörténet. Csak hát elég sok időt és energiát fektettem a megtanulásába, így még szeretnék pár kisebb játékot megírni benne.<br /><br />
Egyébként mostanában Androiddal próbálkozom, az valószínűleg tovább fog élni, mint a SL. A Hello World program már futott a tabletemen :-)
https://gdev.blog.hu/2012/02/01/tic-tac-toe_silverlightban/full_commentlist/1#c15774458
Válasz erre: Tic-Tac-Toe Silverlightban
2012-02-09T17:39:10+01:00
2012-02-09T17:39:10+01:00
Gerilgfx
http://blog.hu/user/606058
hagyd a francba. a sylverlignt sikertelen volt, a microsoft a beszűntetésével kacérkodik.
https://gdev.blog.hu/2012/01/07/hogyan_valasszunk_webszervert/full_commentlist/1#c15450879
Válasz erre: Hogyan válasszunk webszervert?
2012-01-09T16:51:52+01:00
2012-01-09T16:51:52+01:00
Gerilgfx
http://blog.hu/user/606058
1. még akkor is sokkal jobban jársz, ha valami risszrossz 16 megabites otthoni kábelnetről hostolsz<br /><br />
2. nálam a gyönyörűséges windows szerver napi 1200 látogató fölött egyszerűen pár óránként összeomlik úgy, hogy először csak a requestek egy bizonyos típusát nem szolgálja ki, aztán már más típusokat se, végül elhasal az egész kernel.. hát igen, a windows nem egy ultimate szerver platform :D
https://gdev.blog.hu/2012/01/07/hogyan_valasszunk_webszervert/full_commentlist/1#c15444702
Válasz erre: Hogyan válasszunk webszervert?
2012-01-09T07:30:06+01:00
2012-01-09T07:30:06+01:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
1. Ha valaki tanulóprojektként készít egy oldalt, néhány regisztrált játékossal, és nincs sok pénze, akkor nem nagyon van más választása, mint az ingyenes szolgáltató.<br /><br />
2. Én készítettem olyan oldalt, ami mögött Windows Server 2008 van, IIS, PHP és Oracle háttérrel, és jól működik. Persze ez pénzbe került (amit nem nekem kellett fizetni), de ez is mutatja, hogy a Windows nem feltétlenül felejtős.
https://gdev.blog.hu/2012/01/07/hogyan_valasszunk_webszervert/full_commentlist/1#c15437909
Válasz erre: Hogyan válasszunk webszervert?
2012-01-08T14:46:00+01:00
2012-01-08T14:46:00+01:00
Gerilgfx
http://blog.hu/user/606058
hát azért... <br /><br />
1: game servert ingyenes tárhelyszolgáltatóra NEM rakunk<br /><br />
2: nyilván, ha egy böngészős gameről van szó, akkor php+sql kombó kell, ez esetben el lehet felejteni a windowst, és kell legalább egy olyan szervergép, ami 1 ghz-n ketyeg, és legalább 512 mega ram van benne (kuka mélyéről kitúrkált pentium3 megteszi)<br /><br />
3: ha nem böngészős gameről van szó, hanem valami mmorpg.exe-ről, akkor el is lehet felejteni a phpt és az sqlt, ha több mint 5 játékos kiszolgálását tervezzük.
https://gdev.blog.hu/2011/05/16/ismet_retrokiallitas_volt_szegeden/full_commentlist/1#c13584574
Válasz erre: Ismét retrókiállítás volt Szegeden
2011-05-26T10:55:52+02:00
2011-05-26T10:55:52+02:00
r.edina
http://blog.hu/user/612151
Kedves Szerkesztő!<br />
Egy banneres együttműködéssel kapcsolatban kerestem meg Önt!<br />
A részletekkel kapcsolatban ezen az e-mail címen megtalál: jatek.banner@gmail.com <br /><br />
Üdvözlettel: R.Edina
https://gdev.blog.hu/2011/05/16/ismet_retrokiallitas_volt_szegeden/full_commentlist/1#c13512850
Válasz erre: Ismét retrókiállítás volt Szegeden
2011-05-18T08:37:38+02:00
2011-05-18T08:37:38+02:00
Öregvas
http://blog.hu/user/211769
Szuper a beszámoló, köszi!<br /><br />
Jövőre találkozunk :-D<br /><br />
Üdv!
https://gdev.blog.hu/2010/12/07/warcraft_klanok_ura_lord_of_the_clans/full_commentlist/1#c11816152
Válasz erre: Warcraft - Klánok ura (Lord of the Clans)
2010-12-07T20:03:24+01:00
2010-12-07T20:03:24+01:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Ebben igazad van. Itt inkább arra szerettem volna utalni, hogy néhány magyar fordításnál még az angol nevek is jobbak lettek volna. Persze lehet jól is fordítani, lásd pl. a Gyűrűk Ura magyar neveit. A Delejnél nekem sokkal orkosabban hangzik mondjuk az Uglúk, a Sagrat, a Gorbag vagy a Mauhúr :-)
https://gdev.blog.hu/2010/12/07/warcraft_klanok_ura_lord_of_the_clans/full_commentlist/1#c11813646
Válasz erre: Warcraft - Klánok ura (Lord of the Clans)
2010-12-07T16:12:01+01:00
2010-12-07T16:12:01+01:00
Szukumvit
http://blog.hu/user/48249
Szerintem hangulatromboloak lennenek egy magyar szuvegben az angol nevek. Mi koze van az angol nyelvnek egy fantasy vilaghoz, ami magyar nyelven van kozvetitve felenk?
https://gdev.blog.hu/2010/10/31/matt_barton_dungeons_and_desktops/full_commentlist/1#c11699752
Válasz erre: Matt Barton: Dungeons and Desktops
2010-11-26T14:16:12+01:00
2010-11-26T14:16:12+01:00
Szukumvit
http://blog.hu/user/48249
fu, ez need :)
https://gdev.blog.hu/2010/09/01/generaljunk_tortenetet/full_commentlist/1#c11670445
Válasz erre: Generáljunk történetet!
2010-11-24T11:01:38+01:00
2010-11-24T11:01:38+01:00
KRONAUTA (törölt)
Hát, az írás ennél talán kicsit összetettebb meló, főleg az "eredeti" történetek indulnak ki máshonann, de tény, hogy egy hasonló módszer nekem is működött. Mikor asztali rpg-t meséltem és nem volt éppen semmi előre kidolgozott ötletem, magic the gathering lapokat húztam ki a gyűjteményemből, szám szerint ötöt. Ezeket leraktam egymás mellé, és kb 3 perc agyalás után jött valami ötlet, amiben ezeket a lényeket/eseményket használtam fel. Nem voltak a legjobb kalandok, de sokkal jobb volt, mintha a levegőből improvizáltam volna.
https://gdev.blog.hu/2010/11/22/the_last_ninja_damil/full_commentlist/1#c11651814
Válasz erre: The last ninja damil
2010-11-22T17:20:40+01:00
2010-11-22T17:20:40+01:00
Elmerik
http://blog.hu/user/537716
Szerintem csak ötletet merítettek belőle! :-)))
https://gdev.blog.hu/2010/10/11/retro_szamitogepkiallitas_beszamolo/full_commentlist/1#c11650256
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás - beszámoló
2010-11-22T15:03:54+01:00
2010-11-22T15:03:54+01:00
SakmaN
http://blog.hu/user/25584
Prievara Zsolti (áldassék a neve, segített egy Katanát szerválni) személyes jóbarátom, bár amióta visszaköltözött Szentesre, már csak Skype-on értekezünk néha... Arany Sanyival (Aurum) legalább 14 éve nem találkoztam. A könyvei néha előferdülnek itt-ott, Vaterán, Teszveszen, Zsibvásáron, nekem konkrétan egy köny van meg az Amigás sorozatból, de nem emlékszem pontosan melyik...
https://gdev.blog.hu/2010/08/26/regi_ujsagok_pc_mikrovilag/full_commentlist/1#c11537604
Válasz erre: Régi újságok - PC Mikrovilág
2010-11-10T02:40:31+01:00
2010-11-10T02:40:31+01:00
bad_dog
http://blog.hu/user/426487
A PC Mikrovilágban megjelent két programom, aszem 1986-ban.<br />
Egy számológép szimulátor és egy primitív bombázórepülős.<br />
C16 Basic. Nagyon örülnék ha valakinek meglenne ez a szám akármilyen formában is.. Valahogy most eszembe jutott.<br />
Akkor 17 voltam, most 41..:)
https://gdev.blog.hu/2010/10/11/retro_szamitogepkiallitas_beszamolo/full_commentlist/1#c11369557
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás - beszámoló
2010-10-22T10:33:57+02:00
2010-10-22T10:33:57+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Balázs már elköltözött Szentesről, rég nem találkoztam vele.<br /><br />
Itt van néhány honlapja:<br /><a rel="nofollow" href="http://amigos.amiga.hu/boz6_gad/">amigos.amiga.hu/boz6_gad/</a><br /><a rel="nofollow" href="http://www.elektroncso.hu/">www.elektroncso.hu/</a><br /><a rel="nofollow" href="http://ww3.szentes.hu/partnerek/gadget/">ww3.szentes.hu/partnerek/gadget/</a>
https://gdev.blog.hu/2010/10/11/retro_szamitogepkiallitas_beszamolo/full_commentlist/1#c11360299
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás - beszámoló
2010-10-21T13:13:37+02:00
2010-10-21T13:13:37+02:00
Öregvas
http://blog.hu/user/211769
Volt valami Aurum stúdió is, meg a Gadget computer. Utóbbi még forgalmazott is Amigát, igaz? De irigyeltük a szentesieket, hogy helyben lehetett náluk Amigát venni :-)<br /><br />
Tényleg, mi lett velük, tudsz róluk valami infót?<br /><br />
Üdv!
https://gdev.blog.hu/2010/10/11/retro_szamitogepkiallitas_beszamolo/full_commentlist/1#c11342794
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás - beszámoló
2010-10-19T19:23:20+02:00
2010-10-19T19:23:20+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
1. A Bozó Balázs - Prievara Zsolt: Az Amiga programozása C és Assembly nyelven c. könyvre gondolsz? Őket ismerem, Balázs iskolatársam volt még huszonegynéhány éve, meg zenéltünk is együtt :-)<br /><br />
2. Színes monitorral sajnos nem tudok szolgálni...
https://gdev.blog.hu/2010/10/11/retro_szamitogepkiallitas_beszamolo/full_commentlist/1#c11336940
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás - beszámoló
2010-10-19T11:13:44+02:00
2010-10-19T11:13:44+02:00
Öregvas
http://blog.hu/user/211769
Egészen véletlenül nem tudtok egy színes moncsit Amigához? Most sajnos csak egy színes tv-n nyomom, de az nem az igazi. (Ja egyébként én vagyok a kiállítás egyik szervezője :-) ).<br /><br />
Üdv!
https://gdev.blog.hu/2010/10/11/retro_szamitogepkiallitas_beszamolo/full_commentlist/1#c11336868
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás - beszámoló
2010-10-19T11:08:51+02:00
2010-10-19T11:08:51+02:00
Öregvas
http://blog.hu/user/211769
Hali!<br /><br />
Kösz a beszámolót! Látom, régi Amigások vagytok ti is, akkor ismeritek a srácokat, akik annak idején Amigás könyveket is adtak ki, ugye?<br /><br />
Üdv!
https://gdev.blog.hu/2010/10/05/retro_szamitogepkiallitas/full_commentlist/1#c11256759
Válasz erre: Retró számítógépkiállítás
2010-10-11T08:13:29+02:00
2010-10-11T08:13:29+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Elmerikkel együtt médiasztárok lettünk, nézzétek meg az itt található videót:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://www.delmagyar.hu/tech/konzolok_a_multbol_-_retrotarlat_szegeden/2182861/">www.delmagyar.hu/tech/konzolok_a_multbol_-_retrotarlat_szegeden/2182861/</a><br /><br />
Én vagyok az, aki a telexgépen dolgozik :-)
https://gdev.blog.hu/2010/09/25/warcraft_legendak_elso_kotet/full_commentlist/1#c11119563
Válasz erre: WarCraft Legendák – Első kötet
2010-09-25T20:11:25+02:00
2010-09-25T20:11:25+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Úgy néz ki, hogy megjelent a második rész is, ahol egy másik gnóm, Vasmagos Sanya kalandjainak lehetünk tanúi :-)
https://gdev.blog.hu/2010/09/05/bolcs_varazslo/full_commentlist/1#c10943964
Válasz erre: Bölcs varázsló
2010-09-07T21:17:23+02:00
2010-09-07T21:17:23+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
A mai napon tovább okosodott a Bölcs varázsló, így már meg tudja mondani a nevét is, és új hasonlatok is eszébe jutottak :-) A névgenerálás egyébként egy új kísérleti fejlesztés egy jövőben elkészülő történetgeneráló programhoz.<br /><br />
Néhány példa az új hasonlatokra:<br /><br />
Olyan hátborzongató vagy, mint egy mutáns kapa!<br />
Olyan szép vagy, mint egy neandervölgyi kiborg!<br />
Olyan bőbeszédű vagy, mint egy ravasz nekromanta!
https://gdev.blog.hu/2010/09/05/bolcs_varazslo/full_commentlist/1#c10924829
Válasz erre: Bölcs varázsló
2010-09-06T08:23:53+02:00
2010-09-06T08:23:53+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Jó ötlet, majd ha lesz időm, bővítem a programot :-)
https://gdev.blog.hu/2010/09/04/regi_ujsagok_amiga_guru/full_commentlist/1#c10924820
Válasz erre: Régi újságok – Amiga Guru
2010-09-06T08:22:55+02:00
2010-09-06T08:22:55+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Semmi gond, én már jártam úgy is, hogy nyomtalanul elnyelte a kommentemet, tegnap pedig a blogbejegyzést nem tudtam elmenteni, csak sokadik próbálkozásra.
https://gdev.blog.hu/2010/09/05/bolcs_varazslo/full_commentlist/1#c10924496
Válasz erre: Bölcs varázsló
2010-09-06T05:33:00+02:00
2010-09-06T05:33:00+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Szerintem kicsit hosszúak ezek a hasonlatok, kicsi az esélye annak, hogy valami tényleg frappáns bölcsességet mondjon a varázsló. (Néha ráadásul ismétlődnek is a random szavak egy mondaton belül.) Az egyik Agymenők epizódban volt egy ilyesmi hasonlat, hogy "Esélytelen, mint hörcsög a mikróban." Ennek mintájára lehetne esetleg rövid, de vicces hasonlatokat generálni. :)
https://gdev.blog.hu/2010/09/04/regi_ujsagok_amiga_guru/full_commentlist/1#c10924479
Válasz erre: Régi újságok – Amiga Guru
2010-09-06T05:04:41+02:00
2010-09-06T05:04:41+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Újfent elnézést a duplaposztért, de tutira rossz ez a blogmotor! (Vagy én vagyok ritka béna..) A posztot elküldtem, de nem jelent meg, a böngészőt bezártam, újraindítottam, oldal újra betöltöttem, de még mindig semmi. Szerencsére kommentelés előtt mindig reflexből mentek a vágólapra, elküldtem hát újra, láthatóan 3 perccel később, erre duplaposzt.. Irgumburgum.. :)
https://gdev.blog.hu/2010/09/04/regi_ujsagok_amiga_guru/full_commentlist/1#c10924476
Válasz erre: Régi újságok – Amiga Guru
2010-09-06T04:58:17+02:00
2010-09-06T04:58:17+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
A Guru első számai mind megvoltak, de erről a későbbi Amigás vonalról nem is tudtam. Beleolvasgattam a beszkennelt verzióba (jó a link, letöltöm mind :)), van néhány PC-s vonalról is ismerős játék, de többnyire számomra "újdonság" van benne.. Szeretem olvasgatni ezeket a régi újságokat, még ha annak idején nem is voltak meg nekem, de akkor is valahogy elfog a nosztalgia.. :)
https://gdev.blog.hu/2010/09/04/regi_ujsagok_amiga_guru/full_commentlist/1#c10924475
Válasz erre: Régi újságok – Amiga Guru
2010-09-06T04:55:08+02:00
2010-09-06T04:55:08+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
A Guru első számai mind megvoltak, de erről a későbbi Amigás vonalról nem is tudtam. Beleolvasgattam a beszkennelt verzióba (jó a link, letöltöm mind :)), van néhány PC-s vonalról is ismerős játék, de többnyire számomra "újdonság" van benne.. Szeretem olvasgatni ezeket a régi újságokat, még ha annak idején nem is voltak meg nekem, de akkor is valahogy elfog a nosztalgia.. :)
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10894468
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-09-02T15:56:40+02:00
2010-09-02T15:56:40+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Érdemes lenne a <a rel="nofollow" href="http://www.jatekfejlesztes.hu/">www.jatekfejlesztes.hu/</a> oldalon felvetni a problémát, hátha van olyan pesti ember, aki elvállalja.
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10894262
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-09-02T15:42:26+02:00
2010-09-02T15:42:26+02:00
nandik
http://blog.hu/user/502930
szevasztok, szeretnék kérni valamit. 14 éves fiam napi 24 órában játékfejlesztéssel foglalkozik a maga szintjén. keresek valakit, aki tanítaná egy kicsit. BP 12. ker. kérlek, hogy írjátok meg, hova fordulhatnék, címem: nandik55@gmail.com előre is köszi
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10887474
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-09-01T22:46:43+02:00
2010-09-01T22:46:43+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
ja meg az msn-em is az
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10887418
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-09-01T22:38:51+02:00
2010-09-01T22:38:51+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
adj egy gmail címet és megosztok veled egy táblázatot amibe elkezdtem írni adatokat :)<br />
folytassuk emailban: endi kukac index pont hu
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10875924
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-31T21:29:29+02:00
2010-08-31T21:29:29+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Ok, akkor majd nekikezdek :-)
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10875787
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-31T21:14:56+02:00
2010-08-31T21:14:56+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
mint reklám felületre gondoltam<br />
mivel a dolog vicces, ezért sokan néznék az oldalt<br />
szerintem híre menne, marketingelni se nagyon kellene :)
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10875674
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-31T21:02:56+02:00
2010-08-31T21:02:56+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Jó kérdés, hogy egy ilyen ötletből hogyan lehetne egy olyan programot összehozni, ami pénzt is hoz a konyhára? Fejlesztési feladatként érdekes, de fizetne-e ezért valaki?
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10867832
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-31T10:09:23+02:00
2010-08-31T10:09:23+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
szívesen beszállok, de úgy kéne csinálni hogy legyen belőle valami pénz is :)
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10866487
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-31T07:12:16+02:00
2010-08-31T07:12:16+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Jó ötletek :-) Én is csináltam már hasonlót, de az fantasy stílusú és Delphiben készült. Majd valamikor azt is átteszem Silverlightba.<br /><br />
A százalékos módszert még nem próbáltam, de tetszik! Ha van kedved, együttműködhetnénk a fejlesztésben.
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10864234
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-30T20:44:40+02:00
2010-08-30T20:44:40+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
ja és kell egy gerinc az egésznek<br /><br />
mi, mit, honnan, mikor, mit csinál<br /><br />
ezt nagyon jól ki kell találni
https://gdev.blog.hu/2010/08/30/osszeeskuves_elmelet_generator/full_commentlist/1#c10864218
Válasz erre: Összeesküvés-elmélet generátor
2010-08-30T20:42:53+02:00
2010-08-30T20:42:53+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
Akkor hallgasd meg az én ötletemet.<br />
Témagenerátor sikeres filmekhez vagy játékokhoz. :)<br />
Pl.<br />
"Tini nindzsa teknőcök"<br />
Vagy:<br />
"Nyálkás biciklipumpák az Androméda köd múltjából"<br /><br />
A lényeg hogy fel kell tölteni egy adatbázist szavakkal.<br />
A szavaknak paramétereket kell adni, pl.<br />
nyálkás:<br />
horrorparaméter 50%<br />
vicces paraméter 30%<br />
scifi paraméter 70%<br />
divatparaméter: 30%<br /><br />
Ha a felhasználó le akar kérni egy jó címet akkor beadja hogy kell neki egy scifi horror ami divatos és a gép random kidobja egyet. A randomizálást is súlyozni kell.<br />
A divat paramétert persze kb. évente újra kell definiálni. :)<br /><br />
Ebből akár világsiker dolog is lehet, ez nem vicc, komolyan.<br /><br />
Amúgy volt egy ilyesmi de abban semmi paraméterezés nem volt, csak random dobált vicces neveket.
https://gdev.blog.hu/2010/08/26/regi_ujsagok_pc_mikrovilag/full_commentlist/1#c10832551
Válasz erre: Régi újságok - PC Mikrovilág
2010-08-26T22:52:36+02:00
2010-08-26T22:52:36+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Huhh, köszi a képeket! Arra már nem is emlékeztem, hogy ez egy komplett újság, :D nekem csak a kihajtogatható forráslisták maradtak meg az emlékezetemben.. A Kung-Fu -t biztos, hogy be is gépeltem annó, és a támadás az űrből is rémlik, de annak csak a forráslistáját nézegettem, mert nem VIC 20 -asom volt.. Régi szép idők. :)
https://gdev.blog.hu/2010/08/25/regi_ujsagok_otlet_bit_let/full_commentlist/1#c10823491
Válasz erre: Régi újságok – Ötlet BIT-LET
2010-08-26T09:15:36+02:00
2010-08-26T09:15:36+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Igen, akkor az lehetett, a korai Mikrovilág! :) Tényleg olyan volt, mint egy széthajtogatható napilap, de sajnos könnyen szakadt, és nem hiszem, hogy sok példánya fennmaradt, ha egyáltalán.. A pcvilag.muskatli.hu -n sincsenek fenn ezek a korai számok. :( Pedig ezt nagyon szerettem. Akkoriban még kellett használnia az embernek a képzelőerejét is egy játékhoz, mert olyan izgalmas képekkel voltak illusztrálva a programlisták az újságokban, de aztán mikor bepötyögted a sorokat, akkor csak kockák ugráltak a képernyőn.. :D
https://gdev.blog.hu/2010/08/25/regi_ujsagok_otlet_bit_let/full_commentlist/1#c10822892
Válasz erre: Régi újságok – Ötlet BIT-LET
2010-08-26T07:16:28+02:00
2010-08-26T07:16:28+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Itt van is rá egy példa:<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://lion.xaraya.hu/mags/519">lion.xaraya.hu/mags/519</a>
https://gdev.blog.hu/2010/08/25/regi_ujsagok_otlet_bit_let/full_commentlist/1#c10822882
Válasz erre: Régi újságok – Ötlet BIT-LET
2010-08-26T07:10:19+02:00
2010-08-26T07:10:19+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Ez nekem is rémlik, úgy nézett ki, mint egy napilap. Nem Mikrovilág volt a címe?
https://gdev.blog.hu/2010/08/25/regi_ujsagok_otlet_bit_let/full_commentlist/1#c10822706
Válasz erre: Régi újságok – Ötlet BIT-LET
2010-08-26T02:13:10+02:00
2010-08-26T02:13:10+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Talán nekem is megvolt valamelyik száma, de már nem emlékszem pontosan..<br />
Viszont volt egy nagyon kedvenc újságom, ami csak pár lap volt, (az is lehet, hogy valaminek a melléklete volt?), és csak annyira emlékszem, hogy nagy volt és kihajtogatható, meg sárga, meg voltak bepötyöghető játékprogramlisták (Lólépés, Aknamező, ezekre emlékszem), meg volt egy trükkrovat is benne. Nem emlékszik valaki, hogy ez milyen újság volt? Sehol nem hallottam róla azóta se... :(<br />
Ja, és ekkoriban nekem C16 -osom volt. :)
https://gdev.blog.hu/2010/08/25/regi_ujsagok_otlet_bit_let/full_commentlist/1#c10821990
Válasz erre: Régi újságok – Ötlet BIT-LET
2010-08-25T22:55:31+02:00
2010-08-25T22:55:31+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Nekem sajnos nem volt ZX-81-em, én Commodore VC=20-szal kezdtem :-)
https://gdev.blog.hu/2010/08/25/regi_ujsagok_otlet_bit_let/full_commentlist/1#c10821185
Válasz erre: Régi újságok – Ötlet BIT-LET
2010-08-25T21:25:19+02:00
2010-08-25T21:25:19+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
ez a bit-let nekem is megvolt :D<br />
én is ebből néztem ki pár programot<br />
volt benne egy hangdigitalizáló zx81-re amit sose tudtam beírni valamiért vagy nem működött...<br />
pedig marhára szerettem volna a kis zx81-emen hangot digizni :)
https://gdev.blog.hu/2010/08/17/pc_vs_xbox_meg_a_hitvitak_i/full_commentlist/1#c10782280
Válasz erre: PC vs XBOX meg a hitviták I.
2010-08-21T09:27:51+02:00
2010-08-21T09:27:51+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
AAA, legjobb, legtöbb, legnagyobb, legnépszerűbb. Észre se veszitek, hogy lényegében arról vitatkoztok amit a nagy cégek sugallnak: hogy "csak egy maradhat, ami a legnépszerűbb".<br /><br />
Holott pc-re van egy csomó kisebb költségvetésű játék a nagyok között is, pl. Stalker és társai. Mint írtam a nagyok között. Rengeteg kicsi van akik megélnek.<br /><br />
Ja és akkor a WOW-ról meg a Farmville-ról nem is beszéltem meg a hasonlókról. És ezek a legnagyobbak között vannak...<br /><br />
De kit érdekelnek a legnagyobbak? A nagy cégek és az általuk irányított média simán be tudja etetni még a garázsfejlesztőket is ezzel a baromsággal...
https://gdev.blog.hu/2010/08/17/pc_vs_xbox_meg_a_hitvitak_i/full_commentlist/1#c10776694
Válasz erre: PC vs XBOX meg a hitviták I.
2010-08-20T11:18:18+02:00
2010-08-20T11:18:18+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
1. Lehet, hogy félreérthető volt, amit írtam, vagy nem fogalmaztam pontosan, de én a PC-t, mint AAA szintű játékplatformot temettem. A rengeteg PC-felhasználó nagy része pl. üzleti területen található, és ott nem nézik jó szemmel, ha valaki játszik, persze nem sok sikerrel próbálják ezt megakadályozni. Vagy ott vannak a nyugdíjas felhasználók, akik azért vesznek PC-t, hogy az unokával tudjanak Skype-olni. Az biztos, hogy amíg lesz PC, addig játék is lesz rá, csak kérdés, hogy milyen színvonalú. Én előző bejegyzéseimben arra próbáltam utalni, hogy a nagy fejlesztőcégek fogják hanyagolni a PC-t, egész egyszerűen azért, mert a konzolokra történő fejlesztés jobban jövedelmez. Ezt majd az idő eldönti.<br /><br />
2. A Commodore-t és a Sinclair-t legjobb tudomásom szerint a gyenge vezetés döntötte be. Ott van az Apple, az még mindig képes a PC-től eltérő gépeket piacra dobni, sőt, a cég nagyon sikeresnek mondható - persze nem csak a személyi számítógépeikből élnek.<br /><br />
3. RTS-t kontrollerrel irányítani egy rémálom :-) Én próbáltam, tudtam is vele játszani, de nem az igazi :-)<br /><br />
4. HomeGnome: köszi a tippet :-)
https://gdev.blog.hu/2010/08/17/pc_vs_xbox_meg_a_hitvitak_i/full_commentlist/1#c10776045
Válasz erre: PC vs XBOX meg a hitviták I.
2010-08-20T09:30:02+02:00
2010-08-20T09:30:02+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
'91-ben mikor eladtuk a C64-et bizony nem volt könnyű a választás az Amiga és a PC között, játékkínálat tekintetében legalábbis akkor még a Commodore gép egyértelműen kenterbe verte a PC-t, de ez persze hamarosan megváltozott: '93 végén amikor berobbant a Doom, már egyértelmű volt (legalábbis számomra), hogy melyik gép fog győztesen kikerülni a csatából. Egyébként nem tudom Geri melyik évre gondolt, miszerint az Amiga nem volt sztárgép, de bizonyára a cég megszűnése utáni időkre, és nem pedig a '80-as évek végére, '90-es évek legelejére... ;)<br />
A PC vs konzol összehasonlításnál tisztázni kell, hogy a konzol csak játékra való, míg a PC minden másra is, ergo a "temeti a PC-t" kifejezés értelmetlen... De nyilvánvalóan itt csak a játékokról van szó.<br />
Sokan sokszor temették már PC-t, mint játékplatformot, és érdekes módon ez a vita mindig egy új generációs konzol megjelenésekor lángol fel... És lehet, hogy egy frissen megjelenő, legújabb generációs konzol teljesítménye az adott pillanatban az átlag PC-k teljesítménye fölött van, de mivel a konzoloknál a generációváltás 5-6 év is lehet, és eközben a PC-k meg folyamatosan fejlődnek, ezért előbb-utóbb mindig vissza fog billenni a mérleg a PC-k javára.<br />
Másrészt a 2 platformon kissé eltérnek a játékkategóriák is, pl. elképzelni nem tudom hogyan lehetne normálisan irányítani egy RTS-t gamepaddal.. :?<br />
Igaz, hogy PC-n több a warez, de viszont annyival több PC van a világon, mint konzol, hogy összességében mégsem elhanyagolható tényező a PC-s játékpiac, csak a kiadóknak meg kellene találni a megfelelő terjesztési csatornákat. PC-n például egyre erősebb a casual játékos réteg, akik nem az AAA játékokat igénylik, hanem az egyszerű kikapcsolódást, és ezeket a casual játékokat nem dobozos változatban veszik meg a boltban, hanem kis összegért online töltik le. Sok kicsi sokra megy. ;)<br />
Még akartam írni valamit, de elfelejtettem.. Szóval a véleményen rövid annyi, hogy jöhet bármilyen konzol, de amíg a PC létezni fog, addig mindig lesznek majd játékok is rá. :)<br /><br />
u.i.: még egy hitvita a listára: Ati vs. Nvidia... :D
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c10770155
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2010-08-19T14:25:14+02:00
2010-08-19T14:25:14+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Az Antikvarium.hu-n pár száz forintért most is meg lehet rendelni, ha újra akarod olvasni :-)
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c10769896
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2010-08-19T14:06:23+02:00
2010-08-19T14:06:23+02:00
MaNiAc
http://blog.hu/user/305637
Detto, olvastam es imadtam anno. :) Van jo par konyvem, amiket a mai napig nosztalgiabol eloveszek - basic-es, pascalos, etc. regisegek. Ez sajna nincs meg, anno konyvtarbol vettem ki (par honapra :D)
https://gdev.blog.hu/2010/08/17/pc_vs_xbox_meg_a_hitvitak_i/full_commentlist/1#c10769238
Válasz erre: PC vs XBOX meg a hitviták I.
2010-08-19T13:13:34+02:00
2010-08-19T13:13:34+02:00
Geri_lgfx
http://blog.hu/user/461772
A pc-t már 20 éve temetik aztán mégsincs semmi baja, és nem, a távoli jövőben sem lesz. Az Amiga meg sosem volt sztárgép. A Commodore64 az volt, de mivel a Commodore és az Amiga is egy zárt platform volt (nem úgy volt az hogy kimentél a piacra aztán vettél vele egy új hangkártyát) érthető hogy kihalt. A PC persze nem csak ezért fog még nagyon nagyon sokáig élni, hanem azért, mert a programok 99,9%-a x86 alapú. Ezért nyírta ki az x86 az amigát, az itaniumot, meg az összes konkurensét ami csak létezett. Ezért lett a következő generáció az AMD64, mert visszafelé kompatibilis volt. Windózra pedig addig fognak játékot fejleszteni, amíg vannak felhasználók. És úgy tűnik, hogy van pár milliárd, és lesz is, az x86 csapdája miatt. Ha csak egyre lenne anyagi lehetőséget melyiket vennéd, a pc-t vagy az xboxot? Na látod. A PC-t temetni baromság. Szerintem ezt gondold át mégegyszer.
https://gdev.blog.hu/2010/08/17/pc_vs_xbox_meg_a_hitvitak_i/full_commentlist/1#c10762107
Válasz erre: PC vs XBOX meg a hitviták I.
2010-08-18T18:00:06+02:00
2010-08-18T18:00:06+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
1. Lehet, hogy platformként nem létezik olyan, hogy konzol, de úgy, mint gyűjtőfogalom, amely olyan gépeket jelöl, amelyeket elsősorban játékra lehet használni, és jól elkülöníthetőek a személyi számítógépektől, igenis létezik. Az, hogy most a konzol az XBOX 360-at, a Playstation 3-at (esetleg a 2-t), meg a Nintendo Wii-t jelöli, az természetesen változhat a jövőben, de a konzolok már 1972 óta léteznek, és nem úgy tűnik, hogy eltűnőben lennének, azaz messze nem kérészéletű dologról van szó.<br /><br />
2. A PC-re történő fejlesztés (nem csak a játék) is igencsak megváltozott az idők során. A ma használt PC-imet nem lehet összehasonlítani a gimnáziumi XT-vel, vagy az első 286-osommal, amihez Hercules monitort adtak, az oprendszer pedig DOS 5.0 volt. A fejlesztés csúcsát a Turbo Pascal és a Clipper jelentette. Az akkori gépek szerintem sem hardver, sem oprendszer, sem fejlesztőeszközök szempontjából nem egyenrangúak a mai pécékkel.<br /><br />
3. A PC-re is csak addig fognak játékot fejleszteni, amíg az anyagilag megéri. Ha a konzolgépeken többet lehet nyerni, akkor a cégek arra fognak átállni, bármennyire is kellemetlen ez sokak számára. A kilencvenes évek elején PC-re még alig volt játék, inkább Amigára jelentek meg programok, aztán egyszer csak csődbe ment a Commodore, és hamar vége lett az amigások szép világának.<br /><br />
(Ld.még: <a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_console)">en.wikipedia.org/wiki/Video_game_console)</a>
https://gdev.blog.hu/2010/08/17/pc_vs_xbox_meg_a_hitvitak_i/full_commentlist/1#c10757973
Válasz erre: PC vs XBOX meg a hitviták I.
2010-08-18T12:09:29+02:00
2010-08-18T12:09:29+02:00
Geri_lgfx
http://blog.hu/user/461772
Olyan platform, hogy konzol, nincs, szerintem így vizsgálni a dolgokat értelmetlen. Sokféle fix arhitektúrájú puceráj van, amik teljesen inkompatibilisek egymással. pécére van kb 2 millió játék, az ultimategamerplatform xboxr360-a mennyi is van? 300? Oké. Ráadásul 6 év múlva már rég a feledés homályába fog merülni, mert újabb konzolok lesznek. Szerintem ha valaki hosszú távon gondolkodik a fejlesztésen, nem szabad nagyon platformspecifikus szarokat használnia (pláne nem ilyen kérész életű zárt platformokat), hanem azokat egy külön layerként kellene elhelyezni a programkódban, hogy kis átalakítást követően mindenen leforduljon amire az ember ráereszti.
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c10742522
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2010-08-16T21:01:27+02:00
2010-08-16T21:01:27+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Úgy látom, nem csak engem fogott meg ez a könyv :-)
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c10738849
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2010-08-16T12:57:17+02:00
2010-08-16T12:57:17+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Huhh, elnézést a duplaposzt-ért.. :|<br />
Szóval rám is nagy hatással volt ez a könyv, ezek alapján csináltam még magamnak egy csomó szöveges kalandjátékot: drakulásat, ősembereset, királylányosat, süsüset, stb :) Sajnos már semmi nincs meg ezekből. :(
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c10738794
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2010-08-16T12:51:31+02:00
2010-08-16T12:51:31+02:00
HomeGnome
http://blog.hu/user/302761
Én is nagyon szerettem ezt a könyvet, rongyosra olvastam, és természetesen el is készítettem a saját verziómat "A Kardhal barlangjában" kalandjátéknak C64-re. :) Remek könyv!
https://gdev.blog.hu/2010/08/15/a_kalandprogram_irasanak_rejtelmei/full_commentlist/1#c10736461
Válasz erre: A kalandprogram írásának rejtelmei
2010-08-16T03:18:34+02:00
2010-08-16T03:18:34+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
ez marha nagy egy könyv! én ebből tanultam meg a játékmechanizmus írásának alajait és a logikus programozást (itt nem a basic dolgaira gondolok természetesen)<br /><br />
a legtöbb mai kódernek kötelezővé tenném az elolvasását, főleg azoknak akik azt hiszik hogy a programozás=directx függvények használata
https://gdev.blog.hu/2009/08/06/a_hardver/full_commentlist/1#c6959987
Válasz erre: A Hardver
2009-09-03T10:16:30+02:00
2009-09-03T10:16:30+02:00
Avvoltoio
http://blog.hu/user/321638
A billentyűzeten elhelyezett sleep, power, wake up gombok engem is halálra idegesítenek, és sajnos már olyan billentyűzettel is találkoztam ahol ezek a gombok a nyilak fölött, delete, end, page down gombok alatt helyezkedtek el, és valahányszor visszaakartam törölni, vagy lapozni akartam rendszeresen kikapcsoltam, vagy készenlétbe helyeztem a gépet.
https://gdev.blog.hu/2009/05/17/bitbanditak_fejlesztoi_forum/full_commentlist/1#c6916272
Válasz erre: BitBanditák Fejlesztői Fórum
2009-08-29T19:06:24+02:00
2009-08-29T19:06:24+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Remélem, lesz még ilyen találkozó, és nem ez volt az utolsó.
https://gdev.blog.hu/2009/08/06/a_hardver/full_commentlist/1#c6787698
Válasz erre: A Hardver
2009-08-15T09:49:19+02:00
2009-08-15T09:49:19+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
A Junoszty tévé jó kis szovjet technika volt :-) Élmény volt rajta dolgozni :D
https://gdev.blog.hu/2009/05/17/bitbanditak_fejlesztoi_forum/full_commentlist/1#c6787621
Válasz erre: BitBanditák Fejlesztői Fórum
2009-08-15T09:29:47+02:00
2009-08-15T09:29:47+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
Nem semmi hogy ilyeneket szerveztek! Tök jó.
https://gdev.blog.hu/2009/08/06/a_hardver/full_commentlist/1#c6787611
Válasz erre: A Hardver
2009-08-15T09:27:10+02:00
2009-08-15T09:27:10+02:00
endike
http://blog.hu/user/16700
Áhh! :)<br />
Ilyen sztorikat én is tudok:<br />
-20 éves magnó kazettákat simán betöltöttem.<br />
-Junoszty tévét addig használtam, amíg már szinte semmi sem látszódott rajta.<br />
-Egy színes logikai játékot végigvittem fekete fehér monitoron. A játékban kb. 12 színt kellett megkülönböztetni kicsi kockákon. A titok nyitja: a fekete fehér monitoron más raszter mintázata volt a színeknek. Tehát ha két szín ugyanolyan szürke volt, közelről nézve a monitort mégis meg lehetett különböztetni őket.
https://gdev.blog.hu/2009/05/20/i_kmk_jatekpalyazat/full_commentlist/1#c6726467
Válasz erre: I. KMK Játékpályázat
2009-08-09T09:15:49+02:00
2009-08-09T09:15:49+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
No, én azt nem tudom :) Én csak hírt adtam, hogy van ilyen pályázat :)
https://gdev.blog.hu/2009/06/07/commodore_amiga/full_commentlist/1#c6726465
Válasz erre: Commodore Amiga
2009-08-09T09:15:14+02:00
2009-08-09T09:15:14+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Én Commodore VC=20-on kezdtem :)
https://gdev.blog.hu/2009/04/04/koszonto_223/full_commentlist/1#c6725740
Válasz erre: Köszöntő
2009-08-08T23:33:35+02:00
2009-08-08T23:33:35+02:00
tammasibela
http://blog.hu/user/308818
Köszönjük:)<br /><br /><br />
-------------------------<br /><a rel="nofollow" href="http://medkit.hu">medkit.hu</a> > kedvezményes viagra, cialis potencianövelő!
https://gdev.blog.hu/2009/05/20/i_kmk_jatekpalyazat/full_commentlist/1#c6725734
Válasz erre: I. KMK Játékpályázat
2009-08-08T23:32:37+02:00
2009-08-08T23:32:37+02:00
tammasibela
http://blog.hu/user/308818
Eredményhírdetés mikor lesz?;)<br /><br /><br />
-------------------------<br /><a rel="nofollow" href="http://medkit.hu">medkit.hu</a> > kedvezményes viagra, cialis potencianövelő!
https://gdev.blog.hu/2009/06/07/commodore_amiga/full_commentlist/1#c6725730
Válasz erre: Commodore Amiga
2009-08-08T23:31:55+02:00
2009-08-08T23:31:55+02:00
tammasibela
http://blog.hu/user/308818
Nekem commodore +4 esem volt annak idején. de nagy volt istenem!<br /><br /><br />
-------------------------<br /><a rel="nofollow" href="http://medkit.hu">medkit.hu</a> > kedvezményes viagra, cialis potencianövelő!
https://gdev.blog.hu/2009/06/15/notepad/full_commentlist/1#c6725727
Válasz erre: Notepad++
2009-08-08T23:31:18+02:00
2009-08-08T23:31:18+02:00
tammasibela
http://blog.hu/user/308818
Én már mindíg ezt használom:) egyik legjobb kiegészítő..<br /><br /><br />
-------------------------<br /><a rel="nofollow" href="http://medkit.hu">medkit.hu</a> > kedvezményes viagra, cialis potencianövelő!
https://gdev.blog.hu/2009/05/27/mingame_darwin/full_commentlist/1#c5987543
Válasz erre: Mingame Darwin
2009-05-27T16:36:46+02:00
2009-05-27T16:36:46+02:00
too damn pretty to die
http://blog.hu/user/67110
De meglepődtem amikor feltűnt a cím az rss olvasóban :)
https://gdev.blog.hu/2009/05/17/bitbanditak_fejlesztoi_forum/full_commentlist/1#c5886490
Válasz erre: BitBanditák Fejlesztői Fórum
2009-05-18T07:59:56+02:00
2009-05-18T07:59:56+02:00
TothFerenc
http://blog.hu/user/274736
Igen, határozottan jól sikerült rendezvény volt, én is, és a család is nagyon jól éreztük magunkat és érdekes, színvonalas előadásokat hallgathattunk meg.<br />
Sajnos tényleg elfogyott az idő a témám harmadánál, de a leglényegesebb dolgokat el tudtam mondani.<br />
A másik rész és a Taurus bemutatóját pedig majd egy legközelebbi alkalommal ejtem meg.<br />
Remélem, hogy mihamarabb megtartjuk az értékelést és megegyezünk a továbbiakról.<br />
Köszönjük szépen az élményt, a felkészülést s a szervezést!
https://gdev.blog.hu/2009/04/19/a_jatekelmenyrol/full_commentlist/1#c5595032
Válasz erre: A játékélményről
2009-04-19T19:58:19+02:00
2009-04-19T19:58:19+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Megjegyzés: ez az írás a Játékfejlesztés.hu-n megjelent cikkem itt-ott módosított verziója.
https://gdev.blog.hu/2009/04/09/hetvegi_gamedev_sprint/full_commentlist/1#c5555883
Válasz erre: Hétvégi gamedev sprint
2009-04-15T22:30:53+02:00
2009-04-15T22:30:53+02:00
Kapitány2
http://blog.hu/user/256552
Sajnos elég kevesen indultak a versenyen. Talán nem volt elég érdekes a téma? Én készítettem egy, az életjátékra épülő programot, ennek örömére következő bejegyzésem erről a témáról szól.