Utolsó kommentek

Címkék

Microsoft, te csodás!

2012.07.03. 19:22 | Kapitány2 | 1 komment

Címkék: dühöngés

Tele van a tököm a Microsofttal! Rám igazán nem lehet mondani, hogy MS-gyűlölő volnék, évtizedek óta használom már a programjaikat, de a mai események kiverték nálam a biztosítékot!

A történet több hónapra nyúlik vissza. Egy szép napon szerettem volna az XBOX konzolomra megvásárolni egy játékot. Amikor fizetni próbáltam a programért, akkor kiderült, hogy a VISA Electron kártyámat az MS nem szereti. Igaz, hogy Magyarországon eddig mindenütt jó volt, külföldön pedig az Amazontól az ismeretlen kis amerikai kiadóig mindenki elfogadta, de az MS-nek nem lehetett vele fizetni. (Azt már jobb, ha nem is említem, hogy kis hazánkból még a PayPal-t sem fogadja el az ablakos cég.) Szívügyem a jogtiszta szoftverhasználat, de ezzel a kártyával sajnos nem tudtam mit tenni.

Időközben aztán naiv módon szerettem volna belépni az App Hub-ba, hogy XNA-val írt játékokat tölthessek rá a konzolomra (felesleges volt a lelkesedés, nemrég rájöttem, hogy magyarországi lakosként valószínűleg sohasem fogok XBOX-ra fejleszteni, bár ezt a tényt még nem erősítették meg hivatalosan). Megint csak pénzt akartam adni Billy és Steve cégének! Ezért hát elmentem a helyi bankfiókba, és megrendeltem náluk egy szép dombornyomott VISA kártyát. Meg is jött az új kártya, volt örö és bódottá. Aktiváltam egy egyenleglekérdezéssel, vásároltam vele a helyi ABC-ben, majd vettem egy akciós Paint Shop Pro-t a Corelnél, tehát minden ment, mint a karikacsapás, a kártya rendben működött.

A mai napon aztán elhatároztam, hogy megveszem XBOX-ra a DOOM-ot. 400 pont, olcsó vétel. Na itt kezdődtek a bajok. Megpróbáltam a PC-mről, jogtiszta Windows 7-en dolgozva, böngészőből hozzáadni az accountomhoz a kártyát. Firefox alól nem ment. Na, akkor beléptem meg a bátrak böngészőjébe (IE). Ott sem sikerült, csak annyit üzent az oldal, hogy ez a fizetési mód nem aktiválható. Ezután próbálkoztam az XBOX-on is. A kontrollerrel bepötyögtem az adatokat, hát ez sem sikerült. Mit adott vissza válaszként a gép? Egy hexa kódot! Aztán még kétszer kísérleteztem, mindkét alkalommal másik kódot kaptam vissza. Az köztudott, hogy az igazi programozó csak előveszi a JCL kézikönyvét, és máris megtalálja (és meg is érti!) az IJK305I üzenet leírását. De az XBOX-ot többnyire nem az igazi programozók használják, hanem mezei userek!

Ezután elkezdtem guglizni. Eljutottam az XBOX fórumára, ahol rengeteg bejegyzés van a hasonló problémákkal kapcsolatban. Jó néhány pont az utóbbi napokban keletkezett. Kipróbáltam néhány jószándékú tanácsot. Cache-eket meg adatokat töröltem a konzolról. A személyes adataimat javítgattam. Csak nem sikerült a dolog. Kb. két óra kínlódás után feladtam. Végül nem tudtam megvenni a DOOM-ot.

Nem értem, hogy a Microsoft hogy engedhet meg magának egy ilyen ügyfélkezelési módot. Egyáltalán nincs kizárva, hogy én rontottam el valamit a regisztráció vagy a kártya hozzáadása során. Ilyenkor viszont jó lenne, ha a program nem azt üzenné vissza, hogy 801901F7, hanem megmondaná, hogy hol keressem a hibát. A fórumok tanúsága szerint nem csak nekem vannak problémáim a kártya hozzáadásával meg a vásárlással, hanem még sok más (potenciális) vásárlónak is. Más oldalak, mint pl. az Amazon vagy a Steam miért tudnak olyan felületet biztosítani, ami működik minden nyűg nélkül, és a Microsoft miért nem tudja ezt megtenni?

No mindegy, nem dühöngök tovább. Inkább elmegyek sétálni egyet ebben a szép kánikulában, hogy egy kissé lehűtsem magam...

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr424626555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kapitány2 · http://gdev.blog.hu/ 2012.07.23. 13:22:00

Végül csak sikerült megvennem a DOOM II-t... Ez nem a MS jóvoltából történt, hanem (a JF.hu-n kapott tanács alapján) vettem pár MS-pontot a szép új dombornyomott kártyámmal:

cardscodes.com/Microsoft_Points_EuropeUK-k44-0-3-default.html
süti beállítások módosítása