Utolsó kommentek

Címkék

Mass Effect 3 sirámok – az alfa

2012.03.18. 20:36 | Kapitány2 | Szólj hozzá!

Címkék: mass effect másolásvédelem

Nemrég jelent meg a Mass Effect harmadik része. Én nagy rajongója vagyok a sorozatnak, ezért a harmadik részt az első adandó alkalommal előrendeltem, így már a hivatalos megjelenés előtt egy nappal a kezemben tarthattam a játék telepítőlemezét. Azóta már – hála a négy napos ünnepnek – a végére is értem a történetnek. Összességében úgy gondolom, hogy a játék nagyon jó, és ha nem lennének bizonyos problémák, akkor simán 90+%-ot adnék neki egy értékelésben. Most mégis siránkozni fogok a játékkal kapcsolatban, méghozzá két különálló postban.

mass_effect3_1.jpg
Mivel is volt problémám? Csak a kezdettel és a véggel, az alfával és az ómegával.

Az alfa természetesen a program feltelepítését jelentette számomra. A Spellforce 2 – Dragon Storm kapcsán már egyszer dühöngtem egy sort a másolásvédelmek miatt. A Mass Effect 3 telepítésekor valami hasonló problémába futottam bele. Úgy látszik, hogy nincs szerencsém a sorozattal, ui. amikor a második részt próbáltam annak idején telepíteni, akkor a megrendelt lemez hibás volt fizikailag, és kénytelen voltam másikat kérni. A harmadik résznél pedig – valószínűleg – a védelem keserítette meg az életemet. Lehet, hogy én voltam az ügyetlen – megjegyzem, pár száz programot telepítettem már pályafutásom során 8-10 különböző operációs rendszer alá –, de gyanús, hogy nem teljesen én voltam az oka a következőkben leírt problémáknak.

Hogy is történtek a dolgok?

Először megpróbáltam a jogtiszta Windows 7 operációs rendszerrel működő gépemen a szokásos módon telepíteni a programot, azaz a jól bevált Setup, Next, Next, Finish módszerrel. Megjegyzem, a programhoz adott leírás is ezt sugallta:

Telepítés (lemez használata esetén):
Helyezd a lemezt a meghajtóba, és kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat!

Behelyeztem a lemezt a meghajtóba, és követtem a képernyőn megjelenő utasításokat. A telepítő kavart valamit az Origin telepítésével, ami egyébként már fent volt a gépemen a ME3 demó miatt. Arra is megkért, hogy válasszak nyelvet, én pedig választottam. Ezután szó nélkül kidobott a Windowsba.

Láttam, hogy ez így nem fog menni. Elindítottam a setup.exe-t rendszergazdaként: megint eljutottam a nyelv kiválasztásáig, de sajnos továbbra sem indult el a progi.

Ezután guglizni kezdtem. Valamelyik fórumon megemlítették, hogy lehet, hogy kell a programhoz az Origin. Ezután leszedtem az Origint a gépről, feltettem a DVD-n lévő változatot. Hoppá, ennek nem jó a verziója. Akkor frissítsünk. Megtörtént. Bejelentkezés az Originbe. Setup.exe. A folyamat persze szokás szerint megint csak odáig jutott, hogy megérdeklődje, hogy milyen idegen nyelven beszélek, aztán pedig ismételten a Total Commander ablakában gyönyörködhettem.

Végső elkeseredésemben megpróbáltam ötvözni eddigi próbálkozásaimat: a futó Origin mellett rendszergazdaként indítani a setup.exe-t. Ekkor már végre elindult a telepítés: a Mass Effect 3 sikeresen feltelepült a gépemre, és a program szép piros-fehér ikonja megjelent az asztalon.

Ezen fellelkesülve elindítottam a játékot. Az már csak hab volt a tortán, hogy a játék – bár a kezemben volt a jogtiszta program lemeze – a telepítés napján még nem jelent meg hivatalosan, így nem lehetett elindítani, pontosabban egy dátumellenőrző rutin kidobott a Windowsba. Ez mondjuk nem volt meglepetés, ui. azon az oldalon, ahol megrendeltem a progit, korrektül figyelmeztettek erre a problémára. Másnap elérkezett az európai megjelenés napja: munka után már gond nélkül belevethettem magam a galaxis megmentésébe.

Az installálás története így végül happy enddel zárult, de akkor is felvetődött bennem, hogy engem, a becsületes vásárlót, aki a boltban megvette és kifizette a programot, miért kell olyan másolásvédelemmel szívatni, ami szenvedéssé teszi a játék elindításáig vezető utat??? Kb. háromnegyed órám ment rá arra, hogy kiderítsem, hogy hogyan lehet egyáltalán működésre bírni a jogtiszta programot! Kitől véd a másolásvédelem? A crackerek nem sokkal a játék megjelenése után úgyis feltörik a védelmet, nem kell hozzá sok idő. Ha valaki le akarja tölteni az illegális játékot, úgyis le fogja. Nekem, a jogtiszta szoftverek vásárlójának meg marad a bosszankodás meg az hibásan működő védelmekkel való szórakozás. Közben pedig sokan csodálkoznak, hogy sok ember jobban szereti a konzolokat: ott valóban csak be kell tenni a játékot a meghajtóba, és már lehet is játszani.

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr734324505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása