Utolsó kommentek

Címkék

BitBanditák Fejlesztői Fórum

2009.05.17. 21:35 | Kapitány2 | 3 komment

Címkék: találkozó bitbanditák

A mai napon (azaz 2009.05.17-én) tartottuk Szentesen a BitBanditák Fejlesztői Fórum című eseményt, melynek témája elsősorban a játékfejlesztéshez kapcsolódott. A fő szervező, Varga Sándor célja az volt, hogy egy „mini-GDF”-et hozzunk létre az érdeklődők számára kis városunkban.

 

Az eseményt a helyi plébánia pincéjében tartottuk, ahol kb. húszan jelentek meg meghallgatni az előadásokat. A hely elég kicsi volt, de ezt ellensúlyozta, hogy a kinti nyárias meleg idő ellenére határozottan hűvös volt itt lent.

 

Az első előadó Prievara Zsolt volt, aki „Játékfejlesztés Magyarországon” címmel tartott egy érdekes beszámolót a magyarországi játékfejlesztésben tíz év alatt megszerzett tapasztalatai alapján. Összeszedett, jól megszerkesztett bemutatónak lehettünk tanúi, melynek értékét különösen növelte az, hogy Zsolt valós játékfejlesztői környezetben dolgozott, és nem csak garázsprojektekben szerzett tapasztalatot.

 

Ezután jött egy egy órás ebédszünet, amelyet én otthon töltöttem, ui. az én gyomromnak túl nehéz a bográcsos étel :-)

 

A következő előadást Tornyi Molnár Zoltán avagy Samuraj tartotta „Robotika” címmel, melyben a robotika múltját, jelenét és jövőjét ismertette velünk. Megtudhattuk, hogy már a jelenben sem igazán teljesülnek az Asimov által megfogalmazott szép elvek, azaz a robotika három törvénye, mivel a robotok egyik legjelentősebb alkalmazási területe már ma is a haditechnika. Az elméleti tudnivalók után egy kis gyakorlati bemutatóban is lehetett részünk, ugyanis Zoli hozott magával egy Lego robotot, amely ide-oda szaladgált a pince padlóján, és még beszélt is hozzánk egy kicsit.

 

Ezután következtem én, azaz Kapitány. Az én témám címe a „Számítógépes játékok és az MI” volt, melyben az MI fogalmáról, a számítógépes játékok és az MI kapcsolatáról, a játékok osztályozásáról illetve a témához kapcsolódó szakirodalomról szóltam néhány szót. Ezután Samurajjal közösen bemutattuk a régebben írt PlanetX című játékunkat, majd kielemeztük a programban használt algoritmusokat.

 

A nap utolsó előadója Tóth Ferenc volt, aki „Stratégiai játékok tervezése” címmel tartott előadást. A téma érdekes volt, de a nap végére elfáradt a közönség jó része, így Feri a tervezett mennyiségnek csak körülbelül a harmadát tudta elmondani nekünk. Ettől függetlenül az előadás ezen része is kerek egészet alkotott, és új szemszögből nézve ismerhettük meg a stratégiai játékok témakörét.

 

Összességében nézve szerintem egy nagyon jó kezdeményezésnek lehettünk tanúi. A rendezvény megmozgatta a szentesi érdeklődőket, régi ismerősökkel is találkozhattam. Reményeink szerint lesz még ilyen találkozó a jövőben, és nem ez volt az utolsó alkalom, hogy összegyűltek a játékok kedvelői itt, Szentesen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gdev.blog.hu/api/trackback/id/tr911127535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TothFerenc 2009.05.18. 07:59:56

Igen, határozottan jól sikerült rendezvény volt, én is, és a család is nagyon jól éreztük magunkat és érdekes, színvonalas előadásokat hallgathattunk meg.
Sajnos tényleg elfogyott az idő a témám harmadánál, de a leglényegesebb dolgokat el tudtam mondani.
A másik rész és a Taurus bemutatóját pedig majd egy legközelebbi alkalommal ejtem meg.
Remélem, hogy mihamarabb megtartjuk az értékelést és megegyezünk a továbbiakról.
Köszönjük szépen az élményt, a felkészülést s a szervezést!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.08.15. 09:29:47

Nem semmi hogy ilyeneket szerveztek! Tök jó.

Kapitány2 · http://gdev.blog.hu/ 2009.08.29. 19:06:24

Remélem, lesz még ilyen találkozó, és nem ez volt az utolsó.
süti beállítások módosítása